SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri için ciddi olan bu iki konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha harisçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması için meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı maslahatlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Antrparantez SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek için meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı azıcık daha harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Doğrusu SEO için en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir özge önemli fark da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çtuzakışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir yoğunluk temizışı esenlar.
Bu iki konsept, içerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise hedef daha ticari olduğu için içerikler SEO çtuzakışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu demek bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha uz evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.