Logo nedir? Söz fehvaı olarak asıl alınlığı dilimizde amblem olan, bir fiilin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak fiilletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı fiili sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük fehvaının dışında, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı az çok önemlidir. Başka taraftan logo tasar çizim çhileışmasını meydana getirecek şahsiyet yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, fiilletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğfiiltirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler sinein daha çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde hareket gösteren fiilletmelerin ekseriyetle logoları kolü özümleme fiyat. Ama takkadak fazla kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne fiile yarar?
İşletmeler sinein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple fiilletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza güvenilir adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çhileışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayan fiilaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, palas anlaşılır, yazıırlanması palas, olabilir olduğunca azca sayıda renkten oluşmalıdır. Her çyeksan baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mefret mazarrat verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine normal olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheısıra lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm de dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma sinein logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu bilgi çok önemlidir.