Klima aletinin zamanı beşeriyet denli eskidir. İlk insanoğlu eğin ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor temin etmek dâhilin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak dâhilin su gücü ile çkızılışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk oylumlu kullanım kayranını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her hengâm 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail yol gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene fail bir süreçtir. Günümüzde insanoğlu, elan huzurlu ve mübarek yaşayabilmek dâhilin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine denli klima şatafat olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya konuyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam rağbet etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok başkalık oldu. Imdi klima sıfır konuyerlerinde kimesne çkızılışmak istememektedir. Önce konuyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor aletı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinleşmek dâhilin kullanılan bir alet olmaktan çıailep, kışın da ısınmak dâhilin tercih edilen alet yapmıştır. Klima kullanım kızılışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kızılınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana akla yatkın seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin katkısızlanamaması, güzel montaj uygulamalarının gestaltlmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Soylu erki ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate kızılınmalıdır. Klima aletı satın kızılınmadan önce bu kriterler dikkate kızılınarak önemsiz bir muayene gestaltlmalıdır.